HondaJet pokazana po raz pierwszy w Europie

dodano: 19.05.2015

Honda w PolsceGENEWA - 18 maja 2015 r. - Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ramach targów lotnictwa biznesowego EBACE 2015 (European Business Aviation Convention and Exhibition) odbywających się w Genewie, Honda Aircraft Company poinformowała o osiągnięciach i postępach w programie rozwojowym HondaJet. HondaJet świętuje swój europejski debiut, a po zakończeniu targów rozpocznie się europejskie tournee odrzutowca.

 

Europejskie tournee, organizowane tuż po zakończeniu serii prezentacji w Japonii, ma na celu propagowanie wiedzy na temat przemysłu lotniczego. Lekki odrzutowiec wziął udział w prywatnych i publicznych pokazach zorganizowanych na sześciu różnych lotniskach, a także odbył loty demonstracyjne. Tym samym, ponad 10 000 osób mogło zobaczyć w Japonii z najbardziej zaawansowany technicznie lekki odrzutowiec dyspozycyjny na świecie.

 

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągów i niezawodności, jakie zaprezentowała HondaJet podczas światowego tournee, dlatego z radością prezentujemy nasz odrzutowiec w Europie," powiedział Michimasa Fujino, prezes i dyrektor generalny Honda Aircraft Company. „Podczas lotów wykonywanych w Japonii i w Europie, HondaJet stawiła czoła różnym warunkom atmosferycznym, potwierdzając swoją dojrzałość i gotowość do wejścia do eksploatacji."

 

HondaJet rozpoczyna europejskie tournee na targach EBACE

 

Odrzutowiec HondaJet prezentowany na targach EBACE 2015 to egzemplarz pochodzący z wczesnej partii produkcyjnej, wyróżniający się typowym dla tej maszyny malowaniem, z czerwonymi i srebrnymi pasami. Samolot odbył swój pierwszy lot w marcu 2015 roku, a w ramach światowego tournee pokona ponad 26 000 mil morskich (48 000 kilometrów).

 

Bezpośrednio po zakończeniu targów, Honda Aircraft rozpocznie serię demonstracji odrzutowca u dilerów HondaJet w Europie. Prywatne prezentacje odbędą się w Polsce (Warszawa), Wielkiej Brytanii (Cambridge, Birmingham, Leeds i Farnborough), Niemczech (Möenchengladbach Monachium i Hamburg) oraz Szwajcarii (Genewa).

Honda w PolscePrzygotowanie odrzutowca do pierwszych dostaw

 

Produkcja odrzutowca HondaJet jest realizowana w światowej siedzibie Honda Aircraft Company w Greensboro w Karolinie Północnej, gdzie firma przygotowuje się do realizacji pierwszych dostaw. Trzy pierwsze seryjne egzemplarze samolotu już zostały wyprodukowane, podczas gdy kolejnych dwadzieścia trafiło na linię produkcyjną. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się tuż po uzyskaniu ostatecznego certyfikatu typu FAA.

 

Wzmocnienie europejskiej sieci dilerskiej za sprawą firmy Marshall Aviation Services

 

Zgodnie z obietnicą zapewnienia najlepszej obsługi i doskonałego wsparcia dla nabywców HondyJet, już od pierwszego dnia użytkowania samolotu, Honda Aircraft dysponuje silną siecią dilerską. W Europie Honda Aircraft podjęła współpracę z trzema liderami w branży, którzy dzięki swojemu doświadczeniu, pasji i zapleczu technicznemu oferują najwyższe standardy obsługi klienta, których wymagają klienci Hondy.

Europa Północna: Podczas targów EBACE Honda Aircraft Company ogłosiła, iż firma Marshall Aviation Services, spółka zależna grupy Marshall Aerospace and Defense Group, będzie odpowiedzialna za sprzedaż i serwis odrzutowca w swoim obiekcie zlokalizowanym przy lotnisku Birmingham International Airport.

 

Firma Marshall Aviation będzie wspierała klientów ze Skandynawii, Beneluksu i Anglii Północnej, w tym Szkocji, Walii i Irlandii. Firma Marshall Aviation ma ponad osiemdziesięcioletnie doświadczenie w sprzedaży, obsłudze i wsparciu samolotów, dysponując jednocześnie trzema bazami w Wielkiej Brytanii. Jej oddziały posiadają certyfikaty obsługowe EASA i FAA.

 

Europa Środkowa: Firma Rheinland Air Services (RAS) prowadzi sprzedaż i serwis samolotów, obsługując klientów z krajów bałtyckich, Bałkanów, Austrii, Czech, Niemiec, Węgier, Lichtensteinu, Polski, Słowacji i Szwajcarii (z wyłączeniem Genewy i Vaud). Firma RAS jest liderem w zakresie obsługi, napraw i serwisu samolotów, jak również ich sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto, firma dysponuje ponad czterdziestoletnim doświadczeniem oraz certyfikatami EASA i FAA.

 

Europa Południowa: Firma TAG Aviation SA będzie sprzedawała i serwisowała samoloty klientów z Anglii Południowej, Francji, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Grecji, Monako i Genewy, korzystając ze swoich baz w Farnborough, Genewie, Madrycie i Le Bourg koło Paryża. TAG Aviation to czołowy dostawca usług dla przemysłu lotniczego, cieszący się doskonałą reputacją w Europie.

Użytkowanie samolotu HondaJet

 

W celu uzupełnienia sieci dilerskiej odrzutowca HondaJet o możliwość wykonywania napraw głównych i prac konserwacyjnych, dział obsługi klienta firmy Honda Aircraft Company zwiększył zakres oferowanych usług w ramach certyfikatu obsługowego FAA Part 145. W ramach przygotowań do wprowadzenia samolotu do eksploatacji, oddział w Greensboro rozszerzył niedawno zakres wykonywanych usług serwisowych o konserwację silników HF120.

 

Od momentu rozpoczęcia prac pod koniec 2014 roku, centrum szkoleniowe HondaJet Training Center w Greensboro przygotowuje się do wyszkolenia pilotów i techników odrzutowca HondaJet. Program szkoleniowy z zakresu konserwacji samolotu dobiegł końca, uzyskując atest EASA. Na miejscu zainstalowano już pierwszy symulator HondyJet, który jest dostosowywany do osiągów i specyfikacji rzeczywistego odrzutowca. Szkolenia pilotów i techników mają rozpocząć się przed wprowadzeniem samolotu do eksploatacji.

 

„Obecnie Honda Aircraft Company współpracuje z Federalną Administracją Lotnictwa FAA (Federal Aviation Administration) oraz Europejską Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego EASA (European Aviation Safety Agency) w celu uzyskania odpowiednich certyfikatów," powiedział Michimasa Fujino. „Po przyznaniu odrzutowcowi HondaJet certyfikatu typu FAA będziemy dążyli do uzyskania autoryzacji EASA, co ma nastąpić do przed końcem tego roku."

 

HondaJet

 

HondaJet jest najbardziej zaawansowanym technicznie lekkim odrzutowcem dyspozycyjnym o najlepszych w tej klasie samolotów osiągach, komforcie, jakości i sprawności. HondaJet lata szybciej, wyżej, ciszej i bardziej ekonomicznie od swoich konkurentów. HondaJet wnosi wiele innowacji technicznych i rozwiązań nietypowych dla konstrukcji współczesnych samolotów, w tym umieszczenie silników nad skrzydłami, co pozwala radykalnie poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa dzięki obniżeniu oporów powietrza. Taka koncepcja konstrukcji płatowca prowadzi do obniżenia poziomu hałasu w kabinie, a także hałasu docierającego na ziemię w czasie lotu, umożliwia też powiększenie kabiny, zwiększenie pojemności ładunkowej oraz wygospodarowanie przestrzeni na pełnowymiarową toaletę w tylnej części kadłuba. Samolot HondaJet napędzany jest przez dwa bardzo oszczędne silniki turboodrzutowe GE Honda HF120 i został wyposażony w najbardziej zaawansowany system awioniki z ekranami dotykowymi, jaki jest dostępny dla lekkich turboodrzutowych samolotów dyspozycyjnych. Jest to nowej generacji system Garmin® G3000 dostosowany do samolotu HondaJet, z trzema panoramicznymi 14-calowymi monitorami i dwoma mniejszymi dotykowymi ekranami funkcyjnymi. HondaJet jest pierwszym komercyjnym samolotem zbudowanym przez Hondę i jak na Hondę przystało, oferuje najwyższy poziom osiągów, ekonomii i wartości w relacji do ceny.

 

O firmie Honda Aircraft Company

 

Honda Aircraft Company jest spółką w całości należącą do American Honda Motor Company, Inc. Firma została założona w 2006 roku, ale wywodzi się z 20-lenich badań i prac prowadzonych przez Hondę w dziedzinie konstrukcji lotniczych. W światowej centrali firmy Honda Aircraft, w Karolinie Północnej - miejscu narodzin lotnictwa - w budynkach o powierzchni ponad 55 000 metrów kwadratowych mieszczą się biura, supernowoczesne centrum badawczo-rozwojowe, centrum obsługi klienta i zakład produkcyjny, którego zadaniem jest opracowywanie, produkcja, wprowadzanie na rynek i obsługa serwisowa samolotów HondaJet oraz udzielanie wsparcia dealerom tych samolotów. Duch zawsze szukającego nowych wyzwań założyciela firmy Honda Motor i pasjonata lotnictwa, Soichiro Hondy, jest wciąż obecny w Honda Aircraft, gdzie spełnia się jego niezrealizowane za życia marzenie o wprowadzeniu marki Honda do branży lotniczej.